söndag 15 februari 2009

Hemlis 5, nu är jag med..

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag gillar alla naturmaterial, gärna merinoull, bomull, lin, det får inte "puttas" (stickigt), tycker inte om akryl. I sockgarner kan det gärna vara lite blandat.

2. Vilka är dina favoritfärger? Cerise, orange, röd, turkos, grönt, gärna kalla färger.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?Gul, jag tycker om gult men kan inte bära det.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Trästickor men när jag stickar tröjor o sjalar blir det rundstickor, KnitPro eller till sjalar Addi Lace

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Jag har stickat ca 10 år, dock inte i följd. Jag är nog åt det avancerade hållet.

6. Dricker du kaffe? Te? Kaffe i stora mängder, är beroende.

7. Är du allergisk mot något? Nej.

8. Vilken slags musik tycker du om? Jag gillar typ hårdrock, disco. rnb, är lite allätare med det ska vara tung takt.

9. Favoritgodis? Sockerbitar, söt lakrits, choklad.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Virkar lite men har svårt att hitta rätt virknål, är reumatiker. Går också på silversmide och gör smycken. Syr också en del. Finns både fibrer o slända i huset, har provat men ska ta tag i det när orken blir större.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Stickar gärna sjalar, koftor, allt är roligt.. Sockor o pulsvärmare (inte för invecklade mönster) stickas på väg till jobbet på bussen.

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Ja, Interweave Knits

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Shetland Triangle Shawl

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Nej, inte än... Handledsmåttet är 17 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja

16. Stickar du sockor? Ja.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Strl 39, 25 cm på tjockaste stället...

18. När fyller du år? 5 mars

19. Stickar du med pärlor? Nej

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Deckare

Sammanfattningsvis vill jag göra/prova på mycket men tiden räcker inte till allt.

Inga kommentarer: