onsdag 25 mars 2009

FO!





River Rapid Socks
Garn: Colinette Jitterbug från Garnkorgen
Stickor: KnitPro 2.25mm
Mönstret från Sticka`s medlemsblad översatt till svenska.




Laminaria

Garn:Handpainted Yarn Lace inköpt här.

Rundsticka Addi Lace nr 4

Stickfrossas krulliga vantar utan krullar

Virknål KnitPro 4,5mm

Garn: DoRedo från Östergötlands Ullspinneri köpt här.

Virka vantar var kul, nu har jag lärt mig något nytt (byta färg).

Har också påbörjat Stickfrossas ponchonette, köpt mönster på gaffelvirkning från Garnhärvan och till ponchonetten, jättebra instruktion!!

Ska också sticka en Shetland Triangle som jag fick mönstret i Hemlis-paketet, ska bara välja garn. Vill sticka sockar i det fina garnet som var med! Är ännu helt lyrisk över det paketet!


2 kommentarer:

Kristina sa...

Det var mycket snyggt på en gång! Från en anna ö tvärsöver Sverige. Jag är just nu på "landet" på Tjörn. Kul att du hittat till min blogg. Nu hittade jag till din

Anna sa...

Så snygga ickekrullvantar! Kul att du är igång med Ponchonetten också!