fredag 13 mars 2009

Lite bilder!


Garter Yoke Cardigan


Garn: 1 tråd Indecita Alpakka o 1 tråd Kinna bomullsgarn 8/4 inköpt här till en annan kofta. Länge sedan jag köpte garnet så jag stickade så långt garnet räckte.

Stickor: KnitPro 4,5

Knappar: 11 st oranga pärlemo.
Är så nöjd o den sitter bra (har fått mycket beröm på jobbet idag), har en till på planering i lite mer sommarfärg.. fast nästa gång lägger jag upp på stickor 4


Det här är min busstickning till jobbet, därav den suddiga bilden.

River Rapid Sock i Colinette Jitterbug, stickar med KniPro stickor 2.25 mm. Garnet är fantastiskt att titta o känna på, men jag vet inte vad jag tycker om garnet till den modellen.

Är nu sugen på att sticka sockor i garnet från Hemlisen i Luleå? Fantastiskt garn! Vill också sticka sjalen så fort som möjligt. Garn finns hemma, ska bara bestämma mig...


Inga kommentarer: