torsdag 12 november 2009

Hemlis 6, frågor med svar:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Merinoull gillar jag mycket, bomull, lin o andra naturmatrial. Har blivit lite av "garnsnobb". Lite blandning kan det vara i sockgarner.

2. Vilka är dina favoritfärger? Röd, cerise, orange, turkos o blå. Mycket färg!

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Gult o beige.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Trästickor gillar jag, använder strumpstickor 15cm o rundstickor, stickar mycket med Addi Lace.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Har stickat från o till sedan 30 år (Oj är jag så gammal?!) Är nog avancerad, brukar klura ut det mesta, utom att räkna om mönster, men det övar jag på just nu..

6. Dricker du kaffe? Te? Kaffe på längden o tvären, aldrig te..

7. Är du allergisk mot något? Inga allergier.

8. Vilken slags musik tycker du om? Disco, hårdrock, faktiskt det mesta. Beror på humöret.

9. Favoritgodis? Sockerbitar o sötlakrits.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Virkning, provar lära mig spinna, silversmide, syr men stickning blir det mest.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Ja! Allt är kul!

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Interweave Knits

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Inte vad jag kommer på nu.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Nej, ärmvärmare är jag nog inne på just nu, med alla halvlånga ärmar på tunikor o så.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Nja, beror på hur de ser ut.

16. Stickar du sockor? Ja det är kul!!

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Ca 39-40, längd 25cm, omkrets 23,5 cm

18. När fyller du år? 5 mars

19. Stickar du med pärlor? Har gjort Stickfrossas ponchonette, pärlvirkning, men inte annars.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Deckare för det mesta.

Inga kommentarer: