onsdag 27 januari 2010

Award till mig!



Tack snälla Maritas Maskor, vad glad jag blir!!
Detta innebär att jag ska berätta 7 saker om mig själv och att jag sedan ska skicka den vidare till 7 andra bloggare som jag tycker om. Det är svårt att välja bland alla fantastiska bloggare som jag får så mycket inspiration ifrån.


Då var det 7 saker om mig själv:

1. Jag är en tidsoptimist, tror jag hinner mer än jag orkar o hinner.
2. Jag har för mycket garn o aldrig det jag vill ha när jag ska börja ett nytt projekt, så det kommer alltid in mer garn. En butiksägarinna här i min socken säger att den som har mest när man dör vinner. Alltså tävlar jag i garn- o tygkategorin....
3. Jag vill spinna, men sticka är faktiskt roligare. Har ju tillgång till ull då ägaren till lammen i vår ladugård är SM-tvåa i lammklippning, så det kommer nog.
4. Jag tror stickning tilltalar mig då jag jobbar på en myndighet där resultatet inte visar sig så snabbt. När jag stickar blir det ju resultat, bra o mindre bra.
5. Jag trivs väldigt bra med mitt arbete. Det finns för- o nackdelar men jag träffar helt fantastiska personer hela dagarna!
6. Gillar att resa! Har inte gjort det så mycket då vi har haft ett aktivt jordbruk. Min äldsta son är gift med en tjej från Ryssland så i somras var jag med henne i Narva hos hennes släktingar, mycket roligt o lärorikt. Min yngsta son har jobbat som entertainer o honom var vi o hälsade på 2008 på Mallorca. Han har nu bytt o ska troligen jobba som reseledare för Ving o vi får se var han hamnar i världen. Spännande..
7. Gillar att se deckare o sport på TV. Perfekt att sticka till. Snart börja OS, jippie!

Den som känner sig manad, ta awarden vidare....

Inga kommentarer: