lördag 3 november 2012

Utflykt igen!

Hann hem och vända och äter till fastlandet.
Vart farmor när barn och svärdotter jobbat/studerat och dagis haft stängt. Mysigt men det var längesedan man hade småbarn;) Tänkte att jag skulle hunnit med en utflykt till Ullhärvan men tiden sprang iväg och jag är för feg för att köra utan vinterdäck, det blev ju rackarns kallt just då, men jag det blir väl fler gånger..

Hann med besök på Umbra och mormorElin så lite inköp blev det. Lite Alpacka och ITO garn blev det till mig och garnlangning från mormorElin till en av eventdeltagarna.

Nu är koftan färdig som jag stickade färdigt på eventet, blockad och knappar påsydda. Såå nöjd! Det kommer att bli fler koftor i den här modellen!


Bilden tagen vid Pia under en improviserad stickeftermiddag igår!
Modellen Same, same finns på Ravelry och stickad i Holst 100% soft uld med stickor 3 mm.
Fick en "egoboost" då Ankestrick/Fallmasche ville ha bilden på sin mönstersida...

9 kommentarer:

Kerstin sa...

Den koftan blir man sugen på.Ha en trevlig helg// Kram Kerstin

Carin@Ullhärvan sa...

Koftan blev superfin! Vi kan väl ses nästa gång!

Lina & Mia sa...

Jättefin! Hoppas vi ses på måndag :) kram

Fröken Fräken sa...

Koftan är verkligen jättefin och sitter så bra på dig!

Sunna sa...

den missade jag att du stickade, den är ju toksnygg, har lagt in mönstret på önskelistan

Emilia sa...

Så snygg koftan blev!

Myggan sa...

Du är en berest dam du. =)
Så fin koftan blev. Egobost är aldrig fel, den behöver vi alla.
/Anna

Pysselfarmor sa...

Den ser skön ut! Ha det gott!

frisky frog sa...

Supersnygg! Gillar "vecken" på axlarna. Klart att din bild skulle vara med på Ravelry.
/Kraaam