söndag 20 juli 2014

Längesen och böcker bl.a. på Tradera..






Min Viajante av Martina Behm, strickmich är klar! Stickad i Wollmeise Lace med stickor 3,5mm. Det gick åt 290 gr eller ca 1550 meter. Bra stickning som inte kräver så mycket tankearbete!

Så glad att den är klar och jag är jättenöjd!

Hunden Hiro är med och kollar vad matte pysslar med...

Just nu är det mycket jobb, både med mitt vanliga arbete och FG:s loppis som är i helgen! Plus lite röjning här hemma, det kommer gäster från S:t Petersburg som vill gå på loppis!

Livet går i full fart så bloggandet blir inte så mycket...

Jag har lagt ut lite böcker som jag inte använder på Tradera, kolla stickanita

Kan ev. komma upp lite garn också. Jag har "lyckats" köpa beige och det är INTE min färg, men säkert någon annans...

7 kommentarer:

Myggan sa...

Så fin den blev. Det är ju en perfekt modell för svala sommarkvällar. Jag har funderat på att göra en i Töis, några fina vänner har förärat mig ett gäng härvor. =)
På tal om böcker så har jag några av dina, som någon annan har lånat. Kommer du till fastlandet något? Vrigstad?
/Anna

Lina & Mia sa...

Den blev jättefin! :D Många Kramar

frisky frog sa...

Vad fin den blev! Jag har börjat på en också, men jag är så sticka-seg just nu. Eller, egentligen som vanligt när det blir sommar...
Jag håller tummarna för att det går riktigt bra med loppisen.
Sköt om dig!
/kraaam

Ullfull sa...

Ingen brådska med böckerna! Kommer att vara i Småland i början av september... Inget Vrigstad för mig, tyvärr...

Missen sa...

Nu har jag köpt garn till en jag med, hade ett fint presentkort på striikk. Lycka till på loppisen

Maritas Maskor sa...

Den blev fantastiskt fin! Och vilken storlek i det tunna garnet! Bra jobbat!!

Emmas dagar sa...

Så läcker den är! Härlig färg!