onsdag 12 oktober 2011

Snart äntligen dags för stickevent hos Risbrogäddorna!

Jag kommer att ta med mig garn för försäljning från Gotlands Spinneri, Töis, som jag har stickat den här  ponchon i, mönster också. Det gick åt 1hg av varje färg.
Nu blev min för stor, jag stickade på nr 6, men får nog repa upp och göra om, men projekten räcker länge;))
Vill någon ha en annan garnkvalitet från Spinneriet så skriv här på bloggen eller maila mig, senast tisdag kväll, kommer att packa onsdag och vi åker från ön fredag morgon.

Jag har varit på stickcafé i Växjö, hos Umbra stickspår, så kul!! Det är så inspirerande att träffa andra stickerskor. Garn köpte jag så klart, också till garnlangning på de sorter vi inte har på ön.
Lovade de som kommer till stickeventet att ta med det Wollmeise jag kan tänka mig att sälja, så några härvor tar jag med för Er som är intresserade.

Snart 1 vecka kvar tills vi åker från Gotland, jippie!!


5 kommentarer:

Emilia sa...

Vilken härlig poncho!
Vi ses på stickeventet!

Carin@Ullhärvan sa...

Visst längtar vi!
Det var så kul att se dig på stickcaféet även om jag hade en tid att passa och var tvungen att gå. Hoppas det blir ngn mer gång. Vi ses nästa vecka!

sinneskatten sa...

Åh vad jag längtar efter den helgen! att få vara med likasinnade en helg kommer att ge oss massor av energi och inspiration.
Bäst att ladda upp med pengar, så mycket som det kommer att erbjudas.
Kul att se vilka alla är bakom bloggarna och stickcafé online.
Jag kan knappt bärga mig...

Kerstin sa...

Nu blir jag bara så avundsjuk igen skulle så gärna varit med ......

Efwa - Medea sa...

Ser också fram mot att träffa er alla. Wollmeise låter mycket intressant. Vill jättegärna köpa lite om jag får.