tisdag 23 oktober 2012

Galet kul!

Lite bilder från vår roadtrip med huvudmålet Habo och bästa stickeventet!


Av båten på onsdagskvällen, det var mörkt och då kan man ju inte sticka, trodde Ni, bästa pannlampor på och hej vad det går!!


Vandrarhemmet vid Evedal i Växjö innan vi for till bästa mormorElin och shoppade garn, Umbra fick också besök samt en klädesbutik med garnknyckande hund.


Efter middag (lunch på svenska) drog vi till Skroten i Kinna och Kinna garn, jag var på Skroten och de andra klappade garn.


Här lite barntyger, vuxen tyger är för tråkiga att visa, ska kombineras med någon färgglad sjal!

Sen på fredagen var det dags för Jönköping och shopping av kläder mm


Trötta efter all shopping styrde vi kosan mot Habo och pizza innan vi landade på huvudmålet.


Flitigt stickande


Mina inköp på eventet, finfina grejer!!


Presentpåse till alla med massor av gott, både ätbart och garn och en sax (från Fardhem!), har faktiskt kola med hem!!

Allt perfekt!!

Tack till alla som gjorde min upplevelse!

Anna och Carin, Ni är bäst!
Kökspersonalen, heja Er, E. njut och ha så kul;))!
Mitt resesällskap, ojoj, så många skratt att tårarna runnit! Ni är också bäst!!
 Tack för att jag fick förtroende att köra finbilen;))
Malmöstickan, äntligen fick jag träffa Dig IRL, så roligt!
Deltagare på eventet, så nördiga, känner mig hemma;)))!
Spinneriet hälsar och tackar!!

Långt inlägg, får väl se när det kommer ett till;))

11 kommentarer:

Lina & Mia sa...

Tihii vilka härliga bilder! :) längtar nästan tillbaka lite, även om det är skönt att vara hemma vid familjen igen! Nu känns det som om man börjar landa lite :) svårt att komma in i rutinerna igen, men nu är dom färdiga med majskörningen så jag kommer väl att prata öronen av Fredrik innan han får gå och lägga sig ;) många kramar

frisky frog sa...

Fina, fina Anita! Vad vore ett stickevent utan dig och dina härliga kompisar? Det var så roligt att träffas igen och jag håller tummarna hårt, hårt för att det inte ska dröja ett helt år till nästa gång. Jag har redan meddelat familjen att det blir Gotland till våren. =) E hälsar och tackar.
Bilderna från er tripp ser så härliga ut. Där skulle man varit en fluga i taket...
/Kraaaaaaam

Myggan sa...

Vad vore ett stickevent utan finaste eventdeltagarna? Absolut ingenting. Nu när jag landat lite så saknar jag er nåt enormt.
Japp! Bara hojta när vi ska boka båt. Blir det ont om sängplatser kan jag sova mellan dig och maken. =)
P-K!
/Anna

Anonym sa...

Inte utan man blir glad när man ser sticknördarna i baksätet, vi blev körda med försiktighet, det gjorde du bra ( inte rädd), eventet var en höjdpunkt, jag håller med (jag tror det var Madde somsa) att vi gjorde så många roliga grejor och då hade vi inte kommit till Habo. kram Pia

Anonym sa...

Längtar till nästa gång! Det är inte utan att det ser lite skojsigt ut där bak i bilen. Kul hade vi i alla fall.
Superkram
Madde

Emilia sa...

Härliga bilder - låångt kvar till nästa år ;)

Kerstin sa...

Vilka underbara bilder ser ut som ni haft otroligt kul redan innan ni kom till eventet
Var jättekul att träffa dig,var som om vi kännt varandra länge trots att vi aldrig träffats IRL.
Kram !

Emmas dagar sa...

...och så är jag nyfiken på vad det blir av det gröna garnet du vann i lotteriet! Det var jag som bidrog med den lotten;-)
Jag tycker färgen är jättefin, men jag har så mycket grönt garn...

Emmas dagar sa...

Mina sjaltips till gröna garnet är Swallowtail eller Echo flowershawl (jag gillar nuppar!)

Ullfull sa...

Swallowtail får det nog bli, en av mina absoluta favoritsjalar!

sinneskatten sa...

Efterdyningarna från den helgen lever man länge på, hoppas vi ses nästa år igen.
Carina